8. Jun 2022 kl. 18:30

• Olga Ucinska
  • Solbjørg Brandås

Olga Ucinska

• Sak 1 Nominasjonsprosess i Orkland AP - innstilling fra nominasjonskomiteen vedr. 1.- og 2.-kandidat til kommunestyrevalget i 2023.

Løkken arbeiderlag har sendt inn endringsforslag på varaordførerkandidat etter siste medlemsmøte, der Jan Haugen ble forestlått i stedet for Svein Erik Jørgensen. Fristen for endringsforslag og innspill på andre kandidater var den 31.05. N

Nominasjonskomiteen skulle innen den 6.06 sende ut sitt endelige forslag på 1. og 2.-kandidat til lokallagene. Det er også gjort: en enstemmig nominasjonskomité foreslår Hanne Nyhus som ordførerkandidat og Svein Erik Jørgensen som varaordførerkandidat.
    Nominasjonsmøtet i Orkland AP med nominasjon av ordfører- og varaordførerkandidat vil skje den 11.06.

Styret behandlet innstillingen fra nominasjonskomiteen. Styret ønsker å stå fast på vedtakene fra medlemsmøtene i Løkken Arbeiderlag der Jan Haugen to ganger enstemmig ble foreslått som arbeiderlagets ønskelige varaordførerkandidat. Det innebærer at arbeiderlaget kommer til å presentere et alternativt forslag til vedtak ift. nominasjonskomiteens innstilling, i medlemsmøtet den 11.06.

• Sak 2 Søknad om støtte fra Bergmannsteateret

Informasjon: Den 24.05 mottok Løkken Arbeiderlag et søknad om økonomisk støtte på 10.000 kr fra Bergmannsteateret, ifm. deres nyeste oppsetning, "Tre tiår". Søknaden er vedlagt innkallingen.
    Styret behandlet søknaden.
    Styret stilte seg positivt til areidet Bergmannsteaeret gjør, men kjente på at manglende retningslinjer ift. utdeling av støtte til tredjepartsaktører gjorde det vanskelig for styret å vite hva slags mandat styret har mtp. disponering av penger til dette formålet.
    Et enstemmig styret vedtok derfor et tilskudd på kr 5000 til Bergmannsteaterets oppstning "Tre tiår".

• Sak 3 Oppfølging av aktuelle saker

Medlemmene i Løkken-arbeiderlag er opptatt av flere saker, og styret mottar flere henvendelser med ønsker om avklaringer i forbindelse med diverse. Siste spørsmålsrunde var på medlemsmøte den 25.03. Olga har fått i oppdrag å undersøke flere forhold.
    Olga informerte styret om utviklingen vedr. aktuelle Løkken-relaterte saker, som blant det blant annet kom spørsmål om i medlemsmøtet:
    - Løkken kulturhus
    - Renseanlegg på Bjørnli
    - Kommunale bygg, vedlikehold
    - Regnskapsavslutning
    - Eventuelle andre relevante saker.

• Sak 4 Møteplan for høsten

Styret satte foreløpig følgende møtedatoer for høsten:

30.08 - styremøte (tirsdag) 18:30
    6.09 - Løkken arbeiderlag medlemsmøte (tirsdag)
    5.10 - styremøte
    19.10 - medlemsmøte i Løkken Arbeiderlag, besøk fra HU teknikk, innspill til nominasjonskomiteen.

Flere datoer kommer etter hvert som høstens aktivitet i Orkland AP blir stadig mer klart.