15. Aug 2022 kl. 18:30

• Olga Ucińska

Malin Mehlum Skjuleng

• Nominasjon i Orkland Arbeiderparti

Nominasjonskomiteen har startet arbeidet med å lage en nominasjonsliste med kandidater til valget i 2023. Nå ber de om flere innspill og oppfordrer til verving av nye medlemmer i den forbindelse. Frist for svar fra arbeiderlagene er: fredag den 19.08. Innen onsdag 31. august skal nominasjonskomiteen utarbeide et første listeforslag.
    Styret diskutere eventuelle flere kandidater.

• Medlemsstruktur i Arbeiderpartiet - høring

Sentralstyret i AP satte i februar ned ei arbeidsgruppe med følgende mandat:
    "Se på de ulike sidene ved medlemskap og vurdere endringer og nye tiltak som kan bidra til flere aktive medlemmer, sterkere medlemsdemokrati og at alt arbeid i vår organisasjon blir så representativt som mulig ut fra vår medlemsmasse.
    Vurdere om dagens representasjonsmodell i kommunepartiene er den optimale med tanke på å ha en sterkere og mer aktiv partiorganisasjon."
    Arbeidsgruppa har nå satt opp noen problemstillinger som de ønsker partiorganisasjonens tilbakemeldinger på. Arbeiderlagene i Orkland AP oppfordres til å komme med sine innspill innen styret i Orkland AP skal sende inn et høringssvar (som skal skje ifm. styremøtet den 23.08).
    Styret diskuterte spørsmålene i høringsdokumentet, og leder Olga Ucinska formulerer et skriv med tilbakemelding som sendes til Orkland AP innen fristen.

• Programprosess i Orkland Arbeiderparti

Medlem i programkomiteen Olga Ucinska orienterte om det oppstartede arbeidet med nytt program i Orkland Arbeiderparti. Det er ønskelig med bred involvering og forankring i organisasjonen, og komiteen vil involvere arbeiderlagene m.fl. etter hvert via medlemsmøter. Programkomiteen ønsker å se på hvilke saker som engasjerer medlemmene.

• Bergmannsdagen og OrklandsPride

Lørdag den 20.08 arrangeres både Bergmannsdagen på Løkken og OrklandsPride. Orkland AP/Løkken arbeiderlag er representert under begge arrangementene.
    Styret planla siste detaljer før denne dagen.