29. Nov 2022 kl. 18:30

• Solbjørg Brandås

Malin Mehlum Skjuleng

• Brev fra Snillfjord Arbeiderlag

Snillfjord Arbeiderlag har sendt brev til alle arbeiderlagene i Orkland Arbeiderlag, ang. nominasjon.

Styret behandlet brevet og viser til fattet vedtak fra tidligere medlemsmøte angående nominasjon, med forbehold mot at alle medlemmer har stemmerett på nominasjonsmøtet og kan stemme det de selv ønsker.

Nominasjonsmøte er onsdag den 30. november i Malmstua på Løkken Kulturhus kl. 18.00.

• Søknad om støtte fra Råmalm Elevbedrift

Elevbedriften er tilknyttet Løkken Verk Montessoriskole og Ungt entreprenørskap. Råmalm EB har inngått et samarbeid med den lokale pensjonistforeninga i forbindelse med rydding av skog, og foredling til ved. Sluttproduktet skal bli ved i sekker som skal selges. I den forbindelse søker elevbedriften om støtte til innkjøp av vedutstyr.

Styret behandler søknaden og vedtar at det gis 5000,- i støtte til elevbedriften.

Fane
    Olga orienterer om status ifm. bestilling av fane hos Allsidig design.
    Kostnadsoverslag fra Allsidig Design: 50 000,-
    Olga har donert frynser og snorer fra Polen til formålet.

Det er viktig, siden det brukes en del penger på en ny fane, at fanen brukes ved ulike tilstelninger og markeringer der arbeiderlaget er tilstede.

Skilt
    Inge orienterer om status for bestilling av skilt til Arbeiderstuggu.
    Inge har fått bilde av hvordan skiltet blir å se ut, men har foreløpig ikke fått pris på skiltet enda. På skiltet står det Arbeiderstuggu med arbeiderparti-rosa ovenfor.

• Avslutning av året 2022

Styret oppsummerer status for året 2022:

Medlemstall og kontingenter

Gjenstående aktiviteter i år:
    Ideologi-kveld med Gaute Børstad Skjervø, den 5. desember 2022 kl. 18.00 i Folkets hus Råbygda.
    Julequiz med trekking hver dag i desember, følg med på facebook-siden til Løkken arbeiderlag.

Planlagte aktiviteter i 2023:
    Temakveld/folkemøte om mineral-utvinning i regi av Arne L. Haugen, med Elin Sagvold fra NGU (Norges geologiske undersøkelse) den 19. januar 2023 på Arbeiderstuggu. Møtet vil være åpent for alle medlemmer og ikke-medlemmer.

Årsmøte for Løkken Arbeiderlag er satt til den 15. mars 2023 kl. 18.00 på Arbeiderstuggu.

Styret diskuterte ønsket om å se på mulige kandidater til æresmedlemsskap til årsmøte til neste styremøte i forhold til retningslinjene.

• Eventuell

Styret diskuterer potensielle representanter fra Arbeiderpartiet som vi ønsker å invitere til temakvelder/medlemsmøter på Arbeiderstuggu. Temaet Ustmarka ble også diskutert som aktuelt for en temakveld for 2023.

Styret diskuterte ønsket om framover å se på mulige kandidater til neste valg av fylkesstyre. En representant som synliggjøres tidlig.