15. Mai 2023 kl. 18:30

• Thor Ola Svinsås

Malin Mehlum Skjuleng

• Henvendelse fra Bergsmannteateret

Løkken arbeiderlag har fått en henvendelse fra Bergsmannsteateret om sponsormidler til deres neste oppsetning i sommer, der handlingen er lagt til Løkken i de første krigsårene.

Styret vedtar å støtte Bergmannsteateret med 5000,-.

• Medlemsmøte

Neste medlemsmøte blir tirsdag den 23. mai.
    Tema vil være regnskapsavslutning fra kommunestyret, en orientering om Orkdal Helsetun, samt en orientering om hvor langt styret har kommet i jobben for å få apotek til Løkken.

Styret inviterer noen fra kommunestyret i forbindelse med regnskapsavslutning og leder av eldrerådet, Rolf Inge Furuhaug i forbindelse om saken om Orkdal Helsetun.

• Sommeravslutning

Sommeravslutning blir lørdag den 10. juni kl. 11-13. Det vil bli underholdning i form av musikk og loddsalg, med servering av kaffe, saft og pølser.
    Styret inviterer alle medlemmer, styret i Orkland Ap, samt listekandidater til kommunestyrevalget.

• Apotek på Løkken Verk

Leder Olga orienterer om hvor langt vi er kommet i saken. Ved stand for et par uker siden startet arbeiderlaget med en underskriftskampanje for de som ønsker apotek på Løkken. Arbeiderlaget har fått inn mange underskrifter. Det er mulighet for å skrive under på underskriftkampanjen som nå ligger ved kassen på Coop Extra Løkken om man enda ikke har gjort det.
    Olga har vært i dialog med de som driver på varehuset, blant annet butikksjef på Coop Extra, Frode Fjeldvær som er positiv til initiativet.
    Styret tar kontakt med representant fra Coop Nordvest for å orientere om saken.

• 1. mai evaluering

Styret evaluerer gjennomføringen av 1. mai arrangementet på Løkken.

Kasserer Inge orienterer om regnskapet fra arrangementet.

Viktig med samarbeid på tvers i kommunen når det gjelder en overordnet økonomisk oversikt.

Flere kaker ble bestilt med forbehold om at det kunne komme flere folk på grunn av hovedtaler Trond Giske. Kun ei sjokoladekake igjen, og det kommer forslag om ei eller flere marsipankaker til, til neste år.

• Uteområdet på Arbeiderstuggu

Buskene framfor Arbeiderstuggu er fjernet og det er kommet forslag om å bygge en platting som kan brukes på vår-/sommerstid, samt en rampe for rullestolbrukere.

Styret gjorde en befaring på uteområdet og vedtar at huseier Inge og kasserer Harald tar avgjørelsen for hvordan plattingen skal være og hvordan utgiftene fordeles.

• Eventuelt

6. 1 Veiene på Bjørnli
    Olga orienterer om hva som skjer i kommunestyret i forbindelse med denne saken.
    Hovedutvalget vedtok å godkjenne planen som gagnet veiene på Bjørnli. Senterpartiet ville ikke være med på et vedtak som sa noe spesifikt om veiene på Bjørnli. Oddvar Kjøren leder i hovedutvalget kom med et forslag om hvilke veier som skal prioriteres i hovedutvalget. Forhåpentligvis vil det da komme et vedtak for veiene på Bjørnli før sommeren.
    Viktig at vi følger med på at det ikke tar flere år før det kommer vedtak i denne saken.

6.2 Verving
    Leder Olga lovte premiering til de av styremedlemmene som vervet minst 3 nye medlemmer til arbeiderlaget. To av styremedlemmene har klart det og dette vil bli premiert.

6.3 Behov for nye kaffekanner
    Thor Ola kjøper inn nye kanner fra Kitchn.