Medlemsmøte med besøk av partisekretær Kjersti Stenseng

• - I alt 30 deltakere

Olga Irmina Ucińska og Helga Romundstad

• Velkommen med mer

Leder Eystein Steigen ønsket velkommen. Han orienterte om hvorfor det måtte settes et tak på 30 antall deltakere, ref smittevern ihht corona.

Ny daglig leder av Bergmannskroa Stein Dyrseth orienterte om den nye satsingen ved Kroa og oppfordret alle til å benytte seg av det nye tilbudet. Han presenterte også kveldens meny:

- Marinerte reker og chillimajones på brød fra Linbakst
    - Syltet laks og hvitløksmajones på Kroas eget byggmjølsbrød

Løkken arbeiderlag sier hjertelig takk til Stein Dyrseth og Bergmannskroa for flott bevertning og servering av nydelige snitter med kortreiste, lokalproduserte ingredienser.

Loddsalg:
    Olga Irmina Ucińska presenterte gevinstene i kveldens loddsalg.
    - Fruktkorg fra Coop Extra Løkken (vinner Olga selv)
    - 2 stk gavepakker med Jordbærtausa (brus) og sjokolade fra Midskogen gård. (vinnrer Eystein Steigen og Rolf Furuhaug).
    31 lodd ble solgt.

• 1. Nomminasjon før Stortingsvalget 2021 v/varaordfører Are Hilstad

- Tidligere toppkandidat Trond Giske er nå ute av nominasjons lista.
    - Trøndelag er slått sammen, men Sør-Trøndelag er fortsatt et valgdistrikt, Trøndelag Sør.
    - Tore Sandvik leder nominasjonskomiteen, dermed er ikke Tore Sandvik kandidat.

- Nominasjonskomiteen har i sitt første forslag fem navn på fire plasser. Vår kommunekandidat Jorodd Asphjell står blant disse fem. Olav Huseby står på den uprioriterte listen.
    - Asphjell har gjort mye bra arbeid på Stortinget ifht bla fagskoler og lærlingeordningen. Han har et stort nettverk og det vil være til stor nytte for både fylkespartiet og kommunepartiet å ha han med i en ny periode på Stortinget.
    - Det er viktig å få inn en representant fra Orkland og derfor vil kommunepartiet jobbe for å få inn Jorodd Asphjell.
    - Vi må være klar over at noen ønsker fornying og at det er en forventning om nye navn på stå på enkelte plasser. Her må fylkespartiet finne en balanse.
    - Oppfordrer at lokallagene har sine diskusjoner før kommunepartiet skal komme med sin innstilling.

Medlemsmøtet diskuterte nominasjonen etter Are Hilstad sin orientering. Her er flertallet tydelige på at vi ønsker at Jorodd Asphjell skal renomineres og gjenvelges på Stortinget!

• 2. Arbeid med debattnotat fra Trøndelag Arbeiderparti

Grunnlaget for denne saken var vedlagt innkallingen på epost.
    Det var planlagt debatt rundt bordene. På grunn av stort engasjement i sak 1 og 3, ble det ikke tid til denne saken.

Styret i lokallaget vil finne en annen løsning for å få innspill vedr. debattnotatet.

Presisering; Dette gjelder ikke kun seksuell trakassering, men trakassering generelt.

• 3. Nytt partiprogram og valgkamp v/partisekretær Kjersti Stenseng

Det er ikke hver dag Løkken arbeiderlag får besøk av partisekretæren på sitt medlemsmøte. Denne kvelden fikk vi likevel denne æren!

Partisekretær i Arbeiderpartiet, Kjersti Stenseng, har vært på bedriftsbesøk på Garnbutikken Fortuna på Løkken, og kom etter det på vårt fullbookede arrangement på Bergmannskroa.

Det brakte med seg innholdsrike diskusjoner rundt blant annet vårt nye partiprogram. Her står fellesskapet i fokus - vi skal trygge arbeidsplasser til folk, stoppe den galopperende privatiseringen av vår velferd, vi skal ta vare på våre innbyggere gjennom en mer rettferdig fordeling av goder, vi skal utvikle nye næringer og kutte klimagassutslipp - og mye mer!

Våre medlemmer snakket varmt om alt fra betydningen av industri, vekst i pensjon, om boligpolitikk, vindkraft på hav og til levende distrikter. Stort engasjement i salen!

Løkken arbeiderlag vil benytte anledningen til å takke partisekretæren for besøket på vårt medlemsmøte, og våre medlemmer for alle innspillene.