Styremøte Løkken Arbeiderlag

• Helga Romundstad

Helga Romundstad

• 1. Planlegging av årsmøte 10. februar kl 19.00

Innkalling er lagt ut på FB og sendt medlemmene pr epost. I tillegg er det oppslag på Løkken Coop Extra.

Frist for innkomne saker er satt til 25. januar.

Det er fremdeles usikkert hvor møtet kan avholdes pga at aktuelle restriksjoner for corona for møtedagen ennå ikke er kjent. Det er også usikkert om rehabiliteringen av Arbeiderstuggu er ferdig til møtet, mest sannsynlig er det det. Møtested avklares dermed senere. Pensjonisthuset er reservert, dersom det blir aktuelt å holde møtet der.

De som ønsker å delta via Teams, skal få mulighet til dette.

Innleder: Avklares nærmere. Forslag på kandidater vil bli spurt.

Årsberetning: Denne skrives av leder Eystein Steigen.

Nominasjon av medlemmer til nytt husstyre for Arbeiderstuggu: Gjøres av styret i arbeiderlaget. Avklares ved neste styremøte. Husstyret kan konstituere seg selv.

Budsjett 2022 og regnskap 2021: Forslag ble lagt frem i møtet. Dette inneholdt bl.a innkjøp av nye bord, TV-skjerm, ny varmepumpe, bilder på veggene med mer ifbm rehabiliteringen av Arbeiderstuggu. Digitalt loddsalg gir fremdeles gode inntekter til laget. Kasserer Harald Garberg ferdigstiller de aktuelle dokumentene før årsmøtet.

Valgkomitén er varslet og de har startet arbeidet med å nominere kandidater til de forskjellige vervene.

Aktivitetskalender for 2022: Dette blir en oppgave for det nye styret. Det er ønske om økt aktivitet for medlemmer og ikke medlemmer i Arbeiderstuggu fremover. Det kan være temakvelder, lørdagstreff ol. Det oppfordres til å bruke nettverket medlemmene har for å få tak på gode foredragsholdere/fagpersoner/politikere som kan bidra inn i dette.
    Overstående blir en orienteringssak på årsmøtet.

Det blir enkel servering og loddsalg under årsmøtet.

Nytt styremøte for siste planlegging av årsmøte er satt til 26. januar kl 18.00. Innkalling med innkomne saker må sendes medlemmene innen 27. januar.

• 2. Felles organisering av arbeiderlag i tidligere Meldal?

Meldal/Å og Storås arbeiderlag har tidligere ytret et ønske om å undersøke muligheter for en felles organisering (ev. sammenslåing) av arbeiderlagene i gamle Meldal kommune.

Se https://mitt.arbeiderpartiet.no/webadmin/613/reports/detail/807

Årsmøtene i de tre arbeiderlagene vil gi styrene mer informasjon til hvordan saken ev. kan tas videre. Tema som må diskuteres er organisering, ev. medlemsoverføring, navn, antall medlemmer i styret i en overgangsfase, saksfokus osv

Nestleder Olga Irmina Ucińska lager et forslag til innstilling som behandles på Løkken arbeiderlag sitt årsmøte.

• 3. Eventuelt

Ny fane til Løkken arbeiderlag: Det innhentes tilbud på design av og ev. produksjon ny fane. Behandles videre i styret.