Styremøte Løkken Arbeiderlag

3. Mar 2022 kl. 18:30

• Olga Irmina Ucińska

• Krsitine Solli

• Vedtak fattet utenfor ordinært styremøte

Styret fattet et vedtak utenfor ordinært styremøte. Vedtaket var den 28/2-22.
    Vedtaket
    Styret i Løkken arbeiderlag vedtok å innvilge 5000,- til Orkanger Sanitetsklubb sin innsamling til flyktninger fra Ukraina.

• Sak 1. Fane

Allsidig Design har sendt forslag om faneutforming og prisoverslag.
    Utforming/design koster 2490,-. Prisoverslaget ender på ca. 50 000,-.
    Styret mener at prisoverslaget er dyrt og ser på muligheter til billigere alternativ.
    Styret vedtar at det opprettes en fanegruppe i ledelse av Inge Helgeton. Fanegruppa vil ha ansvar for utforming av fane på eget regi, og styret tar opp saken på neste styremøte.

• Sak 2. Aktivitetskalender / årshjul

Leder Olga Irmina Ucińska la frem aktivitetskalender slik den ser ut per dags dato.
    Det ble diskutert og satt opp ulike aktiviteter på kalenderen første halvår av 2022. Styremøter og medlemsmøter vil i all hovedsak foregå på onsdager fra. kl. 18.30 på Arbeiderstuggu, med mindre annet er avtalt.

Aktuelle tema for medlemsmøter, temamøter og lørdagsgjester
    Utenforskap og frafall fra videregående skole
    Helse – Hanne Nyhus
    Fagutdanning i aquakultur
    Nominasjonsliste til kommunevalget 2023
    Program til kommunevalget 2023
    Geir Mardahl
    Frivillighet
    Arbeiderlaget er opptatt av å til enhver tid ta opp aktuelle saker som opptar våre medlemmer og besvare eventuelle spørsmål.
    Leder Olga Irmina Ucińska har forslag om å markere pride i løpet av dette året, da det i år er 50 år siden forbudet mot homofili ble opphevet.

Datoene i aktivitetsplanen kan forandre seg ved behov, men er et utgangspunkt å jobbe ut fra for å sørge for jevnlig aktivitet.

I følge aktivitetskalenderen er de nærmeste aktivitetene som følger:
    Kvinnedagsmarkering 8/3-22 kl. 18.00 på Bergmannskroa
    Lørdagsgjest på Arbeiderstuggu: Dag Olav Løseth/Orkla sparebank orienterer om lokalbanken 19/3-22 kl. 11.00
    Temamøte med innledning fra Idrettsrådet og gjennomgang av aktuelle kommunestyresaker 23/3-22 kl. 18.30

Styret ble enige om å detaljplanlegge andre halvår av 2022 etter hvert.

• Sak 3. Fremleie Arbeiderstuggu - retningslinjer. Hvordan håndterer vi henvendelser fra andre organisasjoner som ønsker å låne eller leie våre lokaler?

Styret vedtar at fremleie med henvendelser fra andre organisasjoner er greit og at pris på leie av lokalene blir 400,-. Kasserer Harald Garberg har ansvar for utleie av Arbeiderstuggu, samt oversikt over aktiviteten i huset.

• Sak 4. Søknad fra Løkken ungdomsklubb - andregangs behandling

Saken utsettes i påvente av driftsbudsjett og tas opp på neste styremøte.

• Eventuelt

Kasserer Harald Garberg har hatt kontakt med Stine Aasløkk om tre bilder som skal henges opp i Arbeiderstuggu. Stine forsøkte å sette i gang produksjon av bildene, men det ene bildet ble ikke av bra nok kvalitet for å kunne forstørres. Harald har spurt Stine om at hun kan ta et bilde av 1. maitoget for 2022 som erstatning for dette bildet.
    Styret vedtar at de to andre bildene bestilles og at fotograf Stine Aasløkk tar bilde av årets 1. maitog som blir bestilt og produsert etter det.

Kasserer Harald Garberg informerer om at han har anskaffet et nytt coop-kort til bruk for å handle inn til arrangement i Arbeiderstuggu.

Styremedlem Jann Eirik Evensen stilte spørsmål vedr. skilt på utsiden av Arbeiderstuggu. Styret kommer til saken i neste møte.